- Home
- Aan tafel met... lelie 'Dalian'
Aan tafel met... lelie 'Dalian'
30-10-2018
Deze week zijn we op bezoek geweest bij Qualily.
Ruud vertelt in onderstaande video over ‘Dalian'. Benieuwd naar de unieke eigenschappen van deze lelie?
Ook uw producten online en offline promoten bij CNB?
Aan tafel met… is een nieuw initiatief van CNB. Letterlijk aan tafel met het product en/of de inzender is de insteek. Zoek jij nog een plek om (gratis) je product te promoten? Kijk dan hier voor meer informatie en meld je aan! Let op, er is beperkte beschikbaarheid.
Vergelijkbaar nieuws
Leliemiddag: Nieuwe bestuursleden en Enthousiaste bezoekers!
03 februari 2025Afgelopen donderdag 30 januari vond de Leliemiddag in Andijk plaats. We mogen terugkijken op een geslaagde en goed bezochte middag! Met maar liefst 110 bezoekers was de zaal mooi gevuld. Veel bezoekers spraken voorzitter Wijnand van der Kooij aan en gaven aan dat ze het evenement zowel leuk als informatief vonden. Nieuwe berstuursleden Tijdens de aankondiging door de voorzitter werd Nick Langedijk (Langedijk Lelies BV) als nieuw bestuurslid genoemd en werd er meteen een oproep gedaan voor een extra persoon. Daarnaast heeft Bonne Boots (Boots Flowerbulbs BV) later ook toegezegd zich bij het bestuur aan te sluiten. Dat betekent dus twee nieuwe bestuursleden! Programma De presentaties waren divers, waarbij Van Iperen BV (Dirk en Ruben) aftrapte met een toekomstperspectief voor de lelie. Intercel (Pavlos) volgde met een interessante presentatie over de opkomst van nieuwe energiebronnen en de krapte op het elektriciteitsnet. Dit biedt kansen en uitdagingen voor onze sector. Hoe kan slimme energieopslag helpen om kosten te besparen, piekbelasting op te vangen en nieuwe inkomsten te genereren? P.F. Onings (Mats en Rodger) sloten de dag af en namen de bezoekers mee in het online Chinese consumentengedrag. In China gaan de dagelijkse boodschappen tegenwoordig via internet, dus ook het verkopen van bollen en bloemen. Zij namen de bezoekers mee in de kansen en aandachtspunten. Alle presentaties zaten goed in elkaar en werden op een leuke en duidelijke manier gebracht. De sprekers deden het fantastisch en wisten het publiek te boeien. Er werden veel goede vragen gesteld vanuit de zaal, wat zorgde voor een interactieve en leerzame middag. Al met al was het een zeer geslaagde dag, vol interessante informatie, enthousiaste deelnemers en als hoogtepunt twee nieuwe bestuursleden!
CNB Bloem- en relatiedagen: een fantastische week!
21 januari 2025Op dinsdag 14 januari gingen de CNB Bloem- en relatiedagen weer van start in het handelscentrum in Lisse. Donderdagmiddag mochten we al meer dan 800 bezoekers verwelkomen, en dat nog voordat de netwerkborrel met ‘Saté bij CNB’ begon. Een geweldige opkomst, die wederom laat zien hoe belangrijk het is om klanten en relaties samen te brengen en te inspireren met kwalitatieve en vernieuwende productpresentaties. Tijdens de CNB Bloem- en relatiedagen genoten bezoekers van een kleurrijke presentatie van diverse bloeiende bolproducten. Deze waren zowel te bewonderen op vazen als in prachtige arrangementen. De bloemwerken, die altijd een mooie aanvulling op de show zijn, werden verzorgd door studenten van VONK Alkmaar. De sfeer stond in het teken van verbinding: het samenzijn en de betekenisvolle gesprekken tussen vertegenwoordigers en bezoekers waren van grote waarde. Veel relaties namen uitgebreid de tijd om te genieten van de show, bij te praten en gezellig te lunchen. Stands en een waardevolle toevoeging Naast de bloemenpracht waren er diverse stands aanwezig, waaronder CNB Makelaardij, CNB Veilen in samenwerking met Troostwijk, CNB Teeltadvies en Mijn CNB. Dit jaar was CNB New Plants voor het eerst vertegenwoordigd met een eigen stand, wat een waardevolle toevoeging bleek te zijn. De pioenen en phloxen trokken bij binnenkomst direct veel bekijks! De Marktbroeishow tulp Een vast hoogtepunt van de dagen blijft de marktbroeishow van het CNB Bloembollenteam in de Mijnzaal. De show, met een uitgebreide presentatie van vroege tulpen, trok wederom veel bezoekers. Het volledige bloembollenteam was aanwezig om klanten te verwelkomen, uitleg te geven en vragen te beantwoorden. Het enthousiasme over de kwaliteit van de tentoongestelde tulpen werkte aanstekelijk en gaf bezoekers een helder beeld van het vroege assortiment. Mooiste inzending De mooiste inzending tijdens de CNB Bloem- en relatiedagen 2025 is uitgereikt aan Dhr. Jan Paauw van Dutch Lily Masters. Deze prijs voor de 'Mooiste Inzending' was speciaal bedoeld voor de prachtig gestoken vazen met lelies van uitstekende kwaliteit. Een week om trots op te zijn Dankzij een fantastische show, de kleurrijke marktbroeishow, de geweldige opkomst en de inzet van velen kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde week waar we trots op zijn!
Uniek bezoek van Spaanse bloemisten tijdens de CNB Leliedagen!
19 november 2024Tijdens de laatste dag van de CNB Leliedagen, van 6 tot 8 november, verwelkomde het handelscentrum vijftig enthousiaste Spaanse bloemisten. Ze kwamen om meer te leren over lelies en deze kennis mee te nemen voor hun werk. De bloemisten waren in Nederland op uitnodiging van bloemengroothandel Barendsen uit De Kwakel. Jan de Boer van Barendsen legt uit dat de familie Silvosa, bekend in de Spaanse bloemenindustrie, een club voor bloemisten heeft opgericht. Jaarlijks organiseren zij een reis voor de leden; dit jaar was Nederland aan de beurt, inclusief een training en een bezoek aan het Flower Art Museum. Tijdens hun bezoek aan Nederland maakten de bloemisten kennis met de verschillende schakels in de bloemenketen, van veredeling tot handel. “Veel bloemisten weten niet welke weg het product heeft afgelegd voordat het bij hen in de winkels staat. Een bezoek aan de CNB Lelieshow paste daar perfect in.” Toenemende Populariteit van Dubbele Lelies CNB-vertegenwoordiger Martin Heemskerk ontving de groep en gaf uitleg over de ontwikkeling van de dubbele lelie. Na de introductie van de Roselily zijn er steeds meer dubbele variëteiten, wat de markt in Europa en Azië vergroot. Het feit dat deze lelies geen stuifmeel produceren, maakt ze extra aantrekkelijk. De bloemisten waren enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen en leken er meteen mee aan de slag te willen. Martin benadrukt het belang van samenwerking in de keten. Bloemisten hebben behoefte aan achtergrondinformatie over de producten die ze verkopen, vooral nu consumenten kritischer zijn over herkomst en kwaliteit. Het bezoek was een succes, en de organisatie kijkt terug op een geweldige dag.